4/05/2023

İki keşiş yolda yürüyorlarmış. Su birikintisinin önünde bir kadının karşıya geçmek için beklediğini görmüşler. Keşişin biri kadını kucağına almış ve karşıya geçirmiş. Diğer keşiş şaşkın ve kızgın bir şekilde arkadaşına bakmış. 1 kilometre kadar yürüdükten sonra konuşmaya başlamış. ''Ne yaptın sen, bizim kadınlara bırak dokunmayı bakmamız bile yasak.'' Arkadaşı cevap vermiş: ''Ben o kadını 1 kilometre geride bıraktım sen hala taşıyorsun.''

Hayatımız boyunca olumlu ya da olumsuz olaylarla ve davranışlarla karşılaşırız. Bunları çoğunu hatırlamayız. Ama bize etki eden, önemli olduğunu düşündüğümüz bazılarını ise taşımak için sırt çantamıza doldururuz. Bunların arasında bize yararlı yükler olduğu gibi pek çok zararlı yükler de olur. Uğradığımız haksızlıklar, incitici sözler, keşkelerimiz, yanlış olduğunu düşündüğümüz adımlarımız, kan davalarımız, kin davalarımız, affedemediklerimiz, önyargılarımız, takıntılarımız bu zararlı yükler arasında sayılabilir. Eğer bu zararlı yükleri zaman içerisinde azaltmayıp arttırmaya devam edersek taşıdığımız ağırlık artar ve hareket etmemiz zorlaşır. Ayrıca faydalı yüklere de yer kalmaz. Bunun sonucunda katı, uzlaşmaz, sabit fikirli, kavgacı ve mutsuz insanlara dönüşürüz. 

Süresiz Taşıma

Taşıdığımız eşya, çanta vb. yükleri belli bir süre taşıdıktan sonra bırakıyoruz. Çünkü onlarla işimiz bitiyor ve taşımamıza gerek kalmıyor. Ama sırt çantamıza doldurduğumuz geçmişin duygusal yüklerini nereye kadar taşıyacağımız belli değil. Hesaplaşmamızı ya da kabullenmemizi tamamlayamadığımız için sırtımızda taşımaya devam ediyoruz. Herkesin taşıma kapasitesi de aynı değil. Kimisi küçük denilebilecek bir olayı büyüterek çantasını dolduruyor. Kimisi de çok daha fazla yükü taşıyabiliyor. Ama sonuçta bunlar fazlalık ve atılması gerekiyor. Bunun için bazı insanlar farkındalık edinip kendi çabalarıyla yüklerinden kurtulurken kimileri de profesyonel desteğe ihtiyaç duyuyor. Kimileri ise bu yükleri kendilerinin doğal parçası sanıp görünmez kamburlarıyla hayatlarını sürdürmeye çalışıyorlar. 

Gönüllü Taşıma

Gereksiz yükleri taşımamalıyız diyoruz ama bazı insanlar da bu toksik yükleri isteyerek taşıyorlar. Geçmişte ya da günümüzde elde edemedikleri için bahane ve sığınma aracı olarak bulunduruyorlar. Yapamadıkları için kendilerine ya da çevrelerine, geçerli olduğunu düşündükleri bu mazeretleri sunarak kendilerine bir koruma alanı yaratmak istiyorlar. Bu davranış sorunu çözmemekle birlikte çok insani ve insanların kendilerini iyi hissetmesini sağlıyor. Ne de olsa herkes hayatta kalmaya çalışıyor.

Categories:

14 yorum:

  1. en üstteki öykü bir zen hikayesi :) zen eti zen kemiği adlı kitaptan :)

    YanıtlaSil
  2. Her ne kadar çoğu zaman tam olarak beceremesem de, ben de o gereksiz yüklerin sırttan atılması gerektiğine inanıyorum. Sırt çantası boşalsın ki, güzel şeyler atabilelim içine:)

    YanıtlaSil
  3. Ah o sırt çantaları hepimizde var 🙄🙄🙄

    YanıtlaSil
  4. Yes, everyone is trying to survive in this difficult world.
    We all have emotional baggage and memories.
    Thank you for sharing.

    YanıtlaSil
  5. Very beautiful story with the woman!

    YanıtlaSil
  6. Merhabalar.
    Blog sayfanızda kullandığınız tema ve arayüzünü çok beğendim. Güle güle kullanın.

    Yardıma muhtaç birini, eğer gücünüz yetiyorsa kucaklayıp, ya da sırtınıza alarak karşıya geçirmeniz Allah indinde sevapların en büyüğüdür. Bu iyiliğin ve karşılığında alınan sevabın derecesi ve büyüklüğü ve mükafatı Cenab-ı Hakka'a aittir. Allah biz insanlardan, işte en çok bu durumlarda yardım muhtaç birinin yardımına koşarak, o kula yardım etmemizden memnun ve razı olacaktır. Çünkü yardıma muhtaç birinin muhtaçlığını gidermek kadar daha büyük bir sevap da yardım da olamaz!

    Aynı yardımı, ben de şehirler arası otobüs servisinde yaptım. Engelli genç kızımız (kızım yaşında) koltukta oturuyor. İneceği durağa gelince engelli arabasını servis otobüsünden aşağı indirdiler, ben de genç kızımızı otobüs koltuğundan kucaklayarak servisten indirip arabasına yerleştirmiştim.
    Sağlıcakla ve esen kalın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Güzel bir harekette bulunmuşsunuz. İhtiyaç sahiplerine yardım etmek çok önemli. Selamlar.

      Sil

Yorumlar:

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!