Patron ve çalışan arasındaki çatışma ve ilişkiler iş hayatının en önemli unsurlarındandır. İş yerinde uzun süreli ve daha iyi koşullarda çalışmak isteniyorsa patronların ne istediğini iyi bilmemiz gerekir. Patronların çalışanlardan beklentileri şunlardır:
1) Para kazandırın: Her iş yeri para kazanmak için kurulmuştur. Bunun için yatırım yapılmış ve risk alınmıştır. Patronlar da para kazandıran eleman isterler. Şirketinin para kazanması için uğraşan ya da zarar etmesin diye gayret gösteren personelleri patronlar öncelikli olarak tercih edeceklerdir.
1) Para kazandırın: Her iş yeri para kazanmak için kurulmuştur. Bunun için yatırım yapılmış ve risk alınmıştır. Patronlar da para kazandıran eleman isterler. Şirketinin para kazanması için uğraşan ya da zarar etmesin diye gayret gösteren personelleri patronlar öncelikli olarak tercih edeceklerdir.
2) Uyumlu olun: İş yerlerindeki en büyük sorunlardan biri de şirket içi huzursuzluk ve çekişmedir. Kişisel çekişme ve kapris yüzünden performans düşüklükleri ve işten ayrılmalar gerçekleşmektedir. Bu da şirketin çalışma düzenine zarar vermektedir. Hiç bir patron sürekli huzursuzluk çıkaran personel istemez.
3) Sonuç Odaklı Olun: Patronlar sonuç isterler. Süreçleri uzun uzun dinlemek istemezler. İşinizi sonuca ulaştırıp ulaştıramadığınıza bakarlar.
4) Değişime Ayak Uydurun: Gelişen teknoloji ve artan rekabet sonucu sürekli yenilikler ve yeni fikirler ortaya çıkmaktadır. Kendinizi sürekli güncel tutun. Şirketinize bu sayede katkı yapabilirsiniz.
5) Şirket Kurallarına Uyun: Şirketin zaman zaman yaptığı uygulama değişikliklerine tepki gösterip uymamazlık yapmayın. Kural değişikliklerine önce uyun sonra uygun bir şekilde itirazlarınızı dile getirin.
6) Bahane Değil Çözüm Üretin: Bir işi niye yapamadığınızı bahaneler sunarak anlatmayın, nasıl yapılacağına dair çözümler ortaya koyun. Patronlar bahane değil sorunların çözümlerini duymak isterler.
7) Gereksiz Masraf Çıkartmayın: Masrafların artması kazancın azalmasına neden olur. Bu nedenle yapacağınız masrafların şirket için yararlı ya da zorunlu olmasına dikkat edin.
8) Saygılı Olun: İşinizi iyi yapıyor olmanız ya da patronunuzdan daha iyi eğitimli olmanız size patronunuza karşı saygısızlık yapma hakkını vermez. İşvereninize karşı saygılı olunuz.
9) Kaytarmayın: İş vakti işinizle ilgilenin. İşe zamanından gelip işten zamanında çıkın.
6) Bahane Değil Çözüm Üretin: Bir işi niye yapamadığınızı bahaneler sunarak anlatmayın, nasıl yapılacağına dair çözümler ortaya koyun. Patronlar bahane değil sorunların çözümlerini duymak isterler.
7) Gereksiz Masraf Çıkartmayın: Masrafların artması kazancın azalmasına neden olur. Bu nedenle yapacağınız masrafların şirket için yararlı ya da zorunlu olmasına dikkat edin.
8) Saygılı Olun: İşinizi iyi yapıyor olmanız ya da patronunuzdan daha iyi eğitimli olmanız size patronunuza karşı saygısızlık yapma hakkını vermez. İşvereninize karşı saygılı olunuz.
9) Kaytarmayın: İş vakti işinizle ilgilenin. İşe zamanından gelip işten zamanında çıkın.
0 yorum:
Yorum Gönder
Yorumlar: