Son dönemlerde futbol yöneticileri futbolun marka değerinin yükseltilmesi gerektiğini dile getiriyorlar. Bu sözleri söyledikten sonra hiç bir şey yapmadan herkesi idare etme yoluna gidiyorlar. Peki bir ürünün ya da kurumun marka değeri nasıl yükselir? Bunun bir çok yolu var. Ürünün kaliteli olması, hizmetinin iyi olması, halkla ilişkiler, sosyal sorumluluk projeleri vb. Şimdi futbolumuzun aktörlerini ele alalım ve bakalım marka değerine nasıl katkı yapıyorlar:
1) Futbolcular: Futbolcular olmazsa futbol oynanamaz. Ama bizim futbolcular sahada futbol oynamak yerine fanatik taraftarları memnun edecek davranışlarda bulunuyorlar. Hakemleri aldatmak ve azarlamak, ortamı gerecek demeçler vermek, sahada rakip takım futbolcusuyla kavga etmek, seyirciyi tahrik etmek bunlardan bazıları.
2) Yöneticiler: İyi bir yönetim futbol takımlarının başarısında ve maddi olarak ayakta durmasında çok önemlidir. Ama bizim yöneticilerimiz için takım elbiseli holigan demek daha doğru olur. En fanatik taraftar kadar ateşli, yangına körükle giden, ne olursa olsun kazanmak isteyen, haksızlığa uğradığını düşündüğü zaman ortalığı yakıp yıkan tipte yöneticiler ülkemizdeki yönetici profilinin büyük çoğunluğunu oluşturuyor.
3) Federasyon: Fedarasyonların görevi, karşılaşmaların adil bir şekilde oynanmasını sağlayacak ortamı yaratmak, kuralların herkese eşit olarak uygulanması sağlamak, kulüplerin ve futbolun gelişimi için projeler üretmektir. Bizim federasyonların yaptığı tamamen işi idare etmek. Kuralları güçlü ya da zayıfa göre farklı uygulamak, ceza alınması gereken davranışlarda kişi ya da kuruma göre karar vermek, olayları geçiştirmek bizim federasyonun sık yaptığı uygulamalar. Federasyon eğer, cezayı hakeden futbolcu, yönetici, taraftar ya da takıma gerekli cezayı zamanında verebilse şiddet olaylarının önünün kesilmesini sağlar. Ceza almayanlar aynı yada benzer eylemi tekrarlamaktan çekinmiyorlar.
4) Taraftar: Normalde taraftar maç izlemeye niye gider? Futbol izlemek ve tuttuğu takımın galibiyetini görmek için. Bizde taraftarlar maça ölüm kalım savaşına gider gibi gidiyorlar. Küfür ediyorlar, sahaya yabancı madde atıyorlar, kavga ediyorlar hatta ölüme sebebiyet veriyorlar. Ne için maç için. Maçı tuttukları takım kazansa ya da kaybetse ne olur ki? Bu kadar şiddete değer mi?
5) Medya Mensupları ve Yorumcular: Futbolun bu ortamında büyük katkıları var. Reyting almak ve kazançlarını arttırmak için şiddeti ve kavgayı körüklüyorlar. Objektiflikten uzak taraflı yorumlar yapıyorlar. Saha içini değil sürekli saha dışını konuşuyorlar.
İşte futbolumuzun ana aktörleri. Bu aktörlerler futbolun marka değeri yükselebilir mi? Yaptıkları sayesinde futbol takımları forma reklamı alamamaya başladı. Şampiyon olmuş olan Fenerbahçe, Galatasaray, Trabzonspor, Bursaspor ve bazı süper lig takımları formalarına reklam alamıyorlar. Bir çok büyük firma futboldan reklamlarını çekmeye başladı. Futbolun paydaşlarının davranışlarıyla büyüttükleri canavar kendilerine de zarar vermeye başladı.
0 yorum:
Yorum Gönder
Yorumlar: