10/07/2022

İş hayatı yoğun, tempolu ve dinamik bir şekilde geçiyor. Çalışanların, görev tanımları çerçevesinde yüksek performans göstermesi bekleniyor ve bunun için çalışanlara maaş ödeniyor. Performans kriterlerine bakarak maaş artışı, prim ve terfi imkanları belirleniyor. Ayrıca çalışanların rutin işlerinin dışında işi geliştirmesi ve verimliliklerini arttırması bekleniyor. Şirket penceresinden bakınca durum bu şekilde görünüyor.

Çalışan Penceresi

Çalışan penceresinden bakınca, hayatlarının önemli bir kısmını fiziksel olarak geçirdikleri, eve gidince de zihinsel olarak yanlarında getirdikleri işten beklentileri var. Hak etiklerini düşündükleri maaşı almak, kariyer yollarının açık olması, terfi etmek ve terfinin getirdiği imkanlardan faydalanmak, saygı ve değer görmek. Bu beklentilerin karşılanmadığı durumda istifa edip başka bir işte çalışmak ya da hiç çalışmamak seçeneğini tercih edilebiliyorlar. 

Çalışma Mecburiyeti

İstifa etme riskini göze alamayan ve çalışmak mecburiyetinde olanlar ise farklı bir yönteme başvuruyorlar. İşe küsme olarak da adlandırabileceğimiz ''Sessiz istifa''. Bu yöntemde çalışanlar işten atılmayacak şekilde asgari düzeyde çalışıp sadece rutin işleri yapıyorlar ve işin gelişimi, verimlik artışı, daha fazla üretmek gibi konular için ekstra efor sarf etmeden mesailerini tamamlamak istiyorlar. Kontak kapatmasalar da rölantide çalışıyorlar denilebilir. 

İşten Beklenti

Her ne kadar para kazanmak için çalışıyorsak da sadece aldığımız para motivasyonumuzun sürekli yüksek kalmasını sağlamayabilir. Hayatımızın önemli bir bölümünü geçirdiğimiz iş' te değer görmek de isteriz. Çünkü, iş, kendimizi ifade ettiğimiz bir yerdir ve kimliğimizin önemli bir parçasıdır. Özel hayatımızda da işinde başarılı ve saygı gören biri olarak bilinmek isteriz. Yani ''İş'' işten fazlasıdır. Dolayısıyla maaş ve terfi beklentisinin karşılanmaması, adil ve saygılı davranılmaması gibi durumlar değer görmediğimiz algısı yaratır. 

Sessiz İstifayı Duyabilmek

Burada önemli görev şirket yöneticilerine düşüyor. Çalışan performans ve davranışlarındaki değişikliği fark edip nedenlerini anlamak gerekiyor. Çalışanlarla güvene dayalı doğru bir iletişim oluşturmak sessiz istifanın önüne geçilmesini sağlar. Çalışan memnuniyet ve beklentilerini takip edip ölçerek gerekli aksiyonları zamanında almak gerekir. Sessiz istifa nedeniyle performansı düşen personellerin işine son vermek en kolayı. Yerine gelecek kişilere de benzer şekilde davranıldığında yeni sessiz istifalar da gelecek ve bu durum yapısal bir sorun haline gelecektir. 

Categories:

15 yorum:

  1. çok oluyordur bu bizim ülkede yaaa :)

    YanıtlaSil
  2. The resignation is due to the employer.

    YanıtlaSil
  3. Dün tam da bu konuyu araştırıyordum. "Ne kadar ekmek, o kadar köfte hesabı" Aslında çok mantıklı bir şey. Benim iş hayatında gördüğüm şey şu : Çok çalışana asla madalya verilmez, daha çok iş veriilr :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısınız. İyi yönetilmeyen yerlerde fazla çalışmak ve üretmek dezavantaj.

      Sil
  4. Çok yakın zamanda şirketten arkadaşlarla konuştuğumuz konu. Kaleminize sağlık. Sevgiler…

    YanıtlaSil
  5. Gönülsüz çalışma her iki taraf için de çok sevimsiz. İyi bir yönetici bunu farkedip motive etme yöntemlerine ya da görev değişikliği yoluna gitmeli.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle haklısınız. Bu yönetilmesi gereken bir durum.

      Sil
  6. Bu durumun bir adı olduğunu bilmiyordum. Çalışan penceresinden bakınca durumlar zor gerçekten.

    YanıtlaSil
  7. İşçilerin bu şekilde içerisinde bulunduğu duruma sessiz istifa diyerek çok anlamlı bir kavram bulmuşlar. İyi yöneticilerin çalışanların beklentilerini yeterli düzeyde karşılamaları için harekete geçmeleri gerek o halde.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet iyi yöneticiler bu konuya dikkat etmeliler.

      Sil

Yorumlar:

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!