5/14/2022

Kitap çıkarmak pek çok kişinin hayali. Özellikle blog yazarları gibi düzenli içerik üretenler bu yazılarını kitaba dönüştürmeyi isterler. Kitabın içeriğini oluşturmak işin sadece bir kısmı. Bir de bunun yayınlanması ve dağıtımı işi var. 

Kitap çıkarabilmek için yeterli sayıda ve kalitede içerik barındıran yazılara ihtiyaç var öncelikle. Bu içerikler oluşturulduktan sonra kitap yayımlama süreci başka bir dünyaya geçiş yapmanızı sağlıyor. Özellikle ilk kez kitap çıkaranlar için sorularla dolu bir süreç. Ben kitabımı yayınlamadan önce sevgili Deep Tone Derin' den destek almıştım. Detaylı bilgilendirme yapmıştı. İkinci Adam Yayınları Genel Yayın Yönetmeni Başak Ergün' ün kaleme aldığı 110 Soruda Kitap Çıkarmak isimli kitap, bu konuyla ilgili akla gelen sorulara cevap veriyor. İşte bazı sorular:

  • Kitabım ne kadar sürede yayınlanır, ne kadar sürede satışa sunulur?
  • Herkes kitap yayınlayabilir mi?
  • Kitabımdan kazandığım telif bana ne zaman ve nasıl ödenir?
  • Kitap çıkarmak için ne kadar ücret ödemem gerekir?
  • Ödemeyi kredi kartı veya taksitle yapabilir miyim?
  • Kitabımın ne kadar sattığını, nerelere kitabımın satıldığını nasıl takip edebilirim?
  • Kitabım kitap mağazalarında satışa sunulur mu, raflara girer mi?
  • Kitabım kitap fuarlarında standınızda satışa sunulur mu?
  • Katıldığınız kitap fuarında imza günü yapmak istiyorum ne yapmam gerekiyor?
  • Kitabımın kapak resmini kendim seçebilir miyim?
  • Kitabımın satışlarını arttırmam için reklam yapmam gerekir mi?
  • Yayınevi seçerken nelere dikkat etmeliyim?

Categories:

12 yorum:

  1. İlgilisi için çok yararlı olacaktır. Kitap çıkarabilmek hayalim olsa da günümüzde herkes çıkarabildiği için kaliteden ödün verir oldu yayınevleri. Ben hâlâ güzel ve çok emek verilerek yazılan eserlerin basılmasından yanayım. Yoksa falanca sitede çok tıklanmış, takipçisi çok diye edebi nitelikten uzak sadece pazarlama odaklı kitapların basılmasından hiç hoşlanmıyorum. O yüzden kitabım çıkacaksa gerçekten değerli görüldüğü için bakılsın istiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Para karşılığı kitap basmak yayınevlerinin önemli gelir kaynakları arasında. Tabi ki nitelikli eserlerin basılması da önemli.

      Sil
  2. Duygu'yla düşüncelerimiz ortak. Elbette tanıttığınız kitap güzel bir rehber niteliğinde.

    YanıtlaSil
  3. Ooo çok faydalı bir kitapmış. Kitap çıkarmayacak bile olsam süreci bilmek için okumak isterim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet kitap çıkartmak pek çok boyutu olan bir süreç.

      Sil
  4. Duygu'nun yorumuna katılmadan geçemeyeceğim. Nerdeyse kitap çıkarmayan kalmayacak gibi geliyor bazen. Ve ben de incelemiştim bir ara nasıl basılıyor bu kitaplar diye ,oldukça yorucu masraflı bir süreç. Yazmaktan ziyade bu aşamaları geçebildikleri için ayrıca kutlanmaları gerekir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten de yazdıktan sonra basım aşaması da çok zahmetli.

      Sil
  5. aaaa başak kitap mı çıkarmış. tanıyom tabisi başakı :) aferin ona :) okurum tabii :)

    YanıtlaSil
  6. The publication of a book means, after the content has been finalized, a job to be accepted by a publisher with money, who is convinced that it will also be profitable...

    YanıtlaSil

Yorumlar:

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!