2/04/2022

17. yüzyıl Osmanlı İmparatorluğu' nda, Konstantiniyye' de geçen Puslu Kıtalar Atlası, İhsan Oktay Anar tarafından yazılmış harika bir roman. 7 bölümden oluşan ve müthiş bir hayal gücü eseri olan kitap içine girdikçe okuyucuyu etkisi altına alıyor ve elinizden bırakamıyorsunuz.

Namlı kabadayı Arap İhsan, yeğeni Uzun İhsan Efendi' yi ziyaret etmek için Konstantiniyye' ye geliyor. Yanında uykusuzluk illetine yakalanmış haşarı çocuk Alibaz vardır. Uzun İhsan Efendi ise sürekli ilaç içerek uyuyan, düşler gören ve adeta düşlerinde yaşayan biridir. Oğlu Bünyamin' le yaşamaktadır. Arap İhsan savaş esnasında kendisine isabet eden kurşunu engelleyen üzerinde taşıdığı kitabı, '' bir hikmeti vardır'' diyerek çevirisini yaptırmak üzere Venedikli eski bir katip olan Kubelik' e götürür. Kitabın yazarı Rendekar (Filozof Rene Descartes' e gönderme) kitabın adı da ''Zagon Üzerine Öttürmeler''(Yöntem Üzerine Konuşmalar- Descartes' in yazdığı bir kitap). Hayal gücü, tarih, felsefe ve bilimin harmanlandığı sıra dışı bir roman Puslu Kıtalar Atlası.

238 sayfalık kitap kimi bölümlerinde detaylı tasvirler ve eski Türkçe kullanımı nedeniyle okumakta zorluk yaratıyor. Ama bu bölümler haricinde son derece akıcı. 1995 yılında ilk basımı yapılan ve büyük beğeni toplayan Puslu Kıtalar Atlası 20 den fazla dile çevrilerek 74. baskısına ulaştı.  

Kitabın yazarı İhsan Oktay Anar Ege Üniversitesi Felsefe Bölümü öğretim üyeliğinden emekli olmuştur. 

Çizgi Roman

Derin tasvirler içeren bu kitabın çizgi romanı da yapıldı. İlban Ertem tarafından 5 yıllık bir çabanın sonunda son derece güzel bir çizgi roman ortaya çıktı. Kitabın bize hayal ettirdiklerinin karşılaştırmasını yapmak için güzel bir rehber olmuş. 

Kitaptan alıntılar:

'' Bu dünyada insanların korktuğu tek şey öğrenmekti. Acıyı, susuzluğu, açlığı ve üzüntüyü öğrenmek onların uykularını kaçırıyor. Bu yüzden daha rahat döşeklere, daha leziz yemeklere ve daha neşeli dostlara sığıyorlardı.''

'' Düşünüyorum, ama sadece ben var değilim. Düşündüğüm için asıl sizler varsınız; sizler ve içinde yaşadığınız dünya.''

'' Git ve benim göremediklerimi gör, benim dokunamadıklarıma dokun, sevemediklerimi sev ve hatta, bu babanın çekmeye cesaret edemediği acıları çek. Dünyadan ve onun bin bir halinden korkma.''

'' Niçin öğrendiğime gelince: Ben bu dünyaya bilmek için geldim. Benim için kutsal bir şey varsa o da bilgidir, gerek bu dünyanın gerekse öte dünyanın bilgisi. Bu yüzden öğrendiklerimi akıl terazisinde tartıp doğru olup olmadıklarına bakarım.''

Categories:

20 yorum:

  1. Bu kitabı katıldığım bir kitap sohbetinde duymuş, kenara da not almış ama yine de unutmuşum. Burda görünce hatırladım. İyi ki yazdınız, artık kaçarı yok, edinmem gerek.
    Teşekkürler yayın için.

    YanıtlaSil
  2. Kitabı çok duydum ama bir türlü okuma fırsatım olmadı. Nedense ben çok daha kalın diye hayal etmiştim. Konusunu bilmiyordum, güzel görünüyor. Tanıtım için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitap 238 sayfa. Ama içeriği çok yoğun. Teşekkürler.

      Sil
  3. kitabı değil de çizgi romanı merak ettim, bakacağım satışta mı

    YanıtlaSil
  4. iyi yazar, öğrencileri de çok seviyor onu, çok sessiz biri, okurlarla pek sohbet etmiyor :)

    YanıtlaSil
  5. Kitabı o kadar çok duymuştum ki geçen kış edindim ve okudum. Ama hayal kırıklığına uğradım. Sanırım o sırada beklentimi çok büyütmüşüm. Umduğumu bulamadım ancak çok duymadığım bir kitabını daha edinerek yazara tekrar bir şans vermek istiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beklentiyle ilgili olabilir. Amat kitabı güzel deniyor. Son kitabı da yeni çıktı adı Tiamat.

      Sil
  6. Ben de umduğumu bulamadım kitaptan. Geçen yıl okumuştum. Belki de zamanı değildi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Farklı bir tarzı var. Herkesin ilgisini çekmeyebilir. Belki de zamanı değildi:)

      Sil
  7. Interesting. Have a nice day.

    YanıtlaSil
  8. Çok sevdiğim kitaplar arasındadır Puslu Kıtalar Atlası. Ayrıca İlber Ortaylı'nın da önerdiği kitaplar arasında. Mutlaka okunmalı bence. Öneri için teşekkürler, emeğinize sağlık, takipteyim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Ben de çok sevdim bu kitabı. Ben de sizi takipteyim:)

      Sil
  9. hello dear sir/madam
    I read your blog Kitap Önerisi: Puslu Kıtalar Atlasıfor a long time. That's why you are requested to add this post to our blog in your portal.
    Verify in our blog this blog.professionalmovers.in . We keep sharing your blog with us from time to time.
    thank you

    This is My Blog:- Packers And Movers

    Hyderabad

    YanıtlaSil
  10. Bu tarz tarihi kitapları seviyorum 😊

    YanıtlaSil

Yorumlar:

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!