Kimi zaman gittiğimiz yerlerde personelle müşteriler arasında tartışma çıktığını görürüz. Daha sonra şöyle bir ses işitiriz: '' Bana müdürünüzü çağırın.'' Orada bir sorun olduğu bellidir ve personel bu sorunu çözememektedir. Müdür gelir, müşteriyi dinler, yapılan hatanın telafi edileceğin söyler, sorunu çözer ve müşteri sakinleşip teşekkür eder.
Kalabalıkların yönetilebilmesi ve organize olabilmesi için yöneticilere ihtiyaç vardır. İhtiyaç ve hedeflere göre sonuçlara ulaşabilmek plan, program ve organizasyonla mümkündür. Bunun için de doğru ekibin ve doğru yöneticilerin seçilmesi çok önemlidir.
Yönetici Doğulmaz Yönetici Olunur
Doğuştan yöneticilik diye bir şey yoktur. Yöneticilik öğrenilebilir. Yöneticilik çok boyutlu bir kavramdır. Sadece yapılan işle ilgili teknik bilgi yönetmek için yeterli olmaz. ''Üst düzey yöneticilik insan yönetmektir'' der Hüsnü Özyeğin. İnsan davranışları ve iletişim konusunda kendisini geliştirmeyen yöneticilerin sorumlu oldukları grupları oturdukları koltuktan gelen güçle iyi yönetme şansları yok. İşin tuhaf tarafı İktisadi ve İdari Bilimler Fakülteri' nde bu konularla ilgili dersler bulunmamaktadır. İnsanları bu kadar önemli konuları eğitimlere ve kurslara katılarak, kitaplar okuyarak tamamlamak zorundadırlar. Ayrıca öğrendikleri bu konuları özümsemeleri gerekir. Çünkü sadece bilmek yetmez. Bildiklerini uygulayabilmeleri gereklidir. Ayrıca sabrı ve hazmetme kapasitesi yeterli olmayan kişiler yönetici olmaya hiç niyet etmemelidirler.
Egolarına Yenik Düşen Yönetici
Yöneticilerin en önemli zaaflarından biri de egolarına yenik düşmeleridir. İyi eğitim almış ya da teknik bilgisi üst düzeyde olan yöneticilerde ego yükselebiliyor. Hatta sadece yöneticilik koltuğuna oturdukları için de ego yükselebiliyor. Altında çalışan ekibe ya da karşısındaki müşterilere karşı sabırsızlık ve yukarıdan bakma durumu olabiliyor. Başarıyı kendilerine başarısızlığı astlarına bağlama davranışı ortaya çıkıyor. Bu davranışlar ekibi olumsuz etkiliyor ve genel performans düşüyor. Yöneticilerin unutmaması gereken önemli bir konu vardır: Çalışanlar genellikle işten değil, yöneticisinden istifa eder. Egonun yükselmesi bazen yöneticinin kendisini şirketin önünde görmesine neden oluyor. Şirket için faydalı olabilecek hamleler egodan ve her şeyi ben bilirim anlayışı yüzünden yapılmayabiliyor.
Egosuna yenik düşmeyen yönetici bulmak zor sanki.
YanıtlaSilEvet çok zor.
Silçoğu yöneticinin nasıl yönetici olduğunu anlamak çok zor
YanıtlaSilYönetici olması mümkün olmayan pek çok yönetici var.
Silbana müdürünüzü çagırın müdür kim arkadaş buranın sahibi kim yetkili kim soruları belkide yüzlerce kez duydugum kulaklarımın aşina oldugu cümleler müşteri haksız olsada tabi efendim sorunu çözecegiz nasıl isterseniz peki efendim cevaplarıda :))
YanıtlaSilBazen müşteri sadece dinlenmek istiyor:)
Silbizim ülkede böyleleri çoktur, avrupada olmayan bişey pek :)
YanıtlaSilBöyle olmayan pek azdır dediğin gibi:)
SilHer şey insanın içindedir yöneten mi yönetilen mu olmak bizim elimizde.
YanıtlaSilDoğru:)
SilHerkes yönetici olamaz.
YanıtlaSilKesinlikle.
Silİletişim her kademede çok önemli bence.
YanıtlaSilEvet çok önemli.
Sil