1/19/2020

Cem Yılmaz sinemasının yeni dönem filmleri olarak değerlendirebileceğimiz Karakomik Filmler serisinin ikincisi Karakomik Filmler 2 vizyona girdi. Deli ve Emanet isimli orta metrajlı iki filmden oluşuyor seri. Yine de tekrar etmekte fayda var. Bu filmler de komik değil. Bu filmlere, kara ama komik olmayan filmler demek daha doğru olur. Stand upları ve filmleriyle güldüren Cem Yılmaz' ın içinden Zeki Demirkubuz çıktı diyebiliriz. 
Cem Yılmaz, Karakomik Filmler serisinin dört kısa filminin üçünde kaybedenlerin öykülerini anlatıyor. Melankolik ve sert filmler yapmış Cem Yılmaz. Bu filmlerin gişede istenilen başarıya ulaşamayacağını tahmin etmek zor değil. Zaten son dönemlerde Cem Yılmaz' ı muhalif olarak değerlendiren siyasi bir kesim filmlerine gitmeyerek protesto ediyor. Komedi bekleyenlerin de sinemaya gitmeyecekleri ortada. Ama bu filmlerin kötü olduğu anlamına gelmiyor. Farklı bir tarz içeren komik olmayan filmler yapmış Cem Yılmaz. Senaryo, oyunculuklar ve çekimler gayet iyi. Hikayenin nereye gideceğini büyük bir merakla bekliyorsunuz. 
Deli
Başrollede Cem Yılmaz, Özkan Uğur, Cem Davran, Emin Gürsoy ve Büşra Develi yer alıyor. Taksicilik yapan Güven( Cem Yılmaz) bir gece taksisine aldığı müşteriler yüzünden kendisini çok ilginç olayların içerisinde bulur. Oysa onun hayali, adını bile bilmeden aşık olduğu kızın gözlerine bakarak hayatını geçirmekti. Bu filmde Özkan Uğur' un oyunculuğu çok iyi.
Emanet
Başrolerde Cem Yılmaz, Çağlar Çorumlu, Özge Özpirinççi, Tansu Biçer, Tülin Özen ve Celil Nalçakan oynuyor. Yetenek yarışmasına katılmak için İstanbul' a gelen Birol' un öyküsü üzerinden ciddi bir medya ve televizyon kültürü eleştirisi yapılıyor. İşin ilginç yanı, son yıllarda bu kültüre yön veren Acun Ilıcalı' nın da bu filmde oynuyor olması. Bu filmde Özge Özpirinççi performansıyla öne çıkıyor.
Toplam 114 dakika süren Karakomik Filmler 2.  316 salonda gösterime girdi.
Categories:

26 yorum:

  1. Cem Yılmaz'ı severim ama filmleri şu ana kadar çok tatmin etmedi beni aslında.. İzlemeye değer diye düşündüm yorumunuzu okuyunca🤔Paylaşım için teşekkürler, emeğinize sağlık 😊

    YanıtlaSil
  2. Mutlaka değil ama fırsat bulursam izleyeceğim :)

    YanıtlaSil
  3. İlk partiyi izledim. Sıra şimdi buna geldi. Konuları okumadım es geçtim, hiç bir şey bilmeden izlemek istiyorum. :) Teşekkürler konu ettiğiniz için :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de mümkün olduğunca spoiler vermemeye çalıştım. Merak uyandıran filmler çünkü.

      Sil
  4. Ben de filmlerinden zevk almayanlardanım ama şovlarına bayılıyorum. Ailece katıla katıla gülüyoruz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İki farklı insan tarafından yapılıyor sanki film ve stand uplar.

      Sil
  5. ay demirkubuz yılmaz mı aman çekilmez. demirkubuz da çok kötümser yaa, o da pek çekilmiyor :)

    YanıtlaSil
  6. Cem Yılmaz komedyen diye filmlerinden komedi beklentisinde bulunmak çok yanlış. Beklentinin halen devam etmesi daha da yanlış. Film bilgilendirmeleri için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler. Cem Yılmaz belli ki bu tür denemeler yapmak istiyor. Saygı duymak lazım.

      Sil
  7. Ülke ve dünya bu haldeyken sanatçı kimliği olandan biraz da sessiz kalmayıp reel ve eleştirel işler beklenir. İyi ya da kötü, bunu denemişse Yılmaz benden artıyı kapar. 😀

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cem Yılmaz da gündeme duyarlı bir sanatçı. Bunu da dile getirmeye çalışıyor.

      Sil
  8. Merak ettim filmleri, bazen güldürmese de filmleri izlenir olabiliyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğru tanımlama olmuş. Güldürmüyor ama izleniyor.

      Sil
  9. illuminati var mı :) cem yılmaz'ı çok severim, şu sıralar adamı hedef tahtası yaptılar.

    YanıtlaSil
  10. Maalesef izleyemedim ilk fırsatta internete bakacagim.

    YanıtlaSil
  11. Cem Yılmaz bir şey deneyeceğim dedi ve bu filmleri çekti. Tabi ki gişe hüsran. Çok normal. Daha böyle dört tane daha varmış çekilecek.

    YanıtlaSil
  12. Cem Yılmaz sinemayı seviyor orası kesin. Adı geçince herkesin beklentisi yüksek tabii ama isimden bağımsız gidip izlemek lazım. Şahsen emek verilmiş her işi seviyorum, illa beni güldürmesi gerekmiyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cem Yılmaz gibi güldürebilen olmayınca beklenti o yönde oluyor.

      Sil
  13. Çevremdekiler pek beğenmedi ben de izlemedim ama yazını okuyunca izleme isteği doğdu içinde, çok teşekkürler inceleme için :)

    YanıtlaSil

Yorumlar:

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!