12/08/2021

İnsanlar zaman içerisinde değişim geçiriyorlar. Beklentileri ve istekleri de bununla paralel olarak değişiyor. Dolayısıyla onları harekete geçirecek güdüleri ve motivasyonları da farklılaşıyor. Drive kitabı geçmişten günümüze uygulanan motivasyon yöntemlerini anlatıyor. Ödül ve ceza sistemi ile yapılan motivasyonun etkisinin nerelerde işe yaradığını ve yaramadığını örneklerle açıklıyor. Rekabet kaynaklı performans artış beklentisinin olumsuz yönleri ve maaş dengesinin çalışanlar için önemi de kitapta ele alınıyor. Kitap, Nasıl Motive Oluruz, Nasıl Motive Ederiz sorularının cevaplarını oldukça akıcı bir dille anlatıyor.

Kitaptan bazı bölümler:
'' Para kaybetmenin acısı para kazanmanın hazzından çok daha güçlüdür.''

'' Maaşlar, sözleşme ücretleri, bazı ek ödemeler ve ikramiyeler ana ödüller olarak adlandırılabilir. Çalışan birinin ana ödülleri yetersiz ve adaletsiz ise o kişinin odağı içinde bulunduğu durumun ve koşulların kötülüğü üzerine kayacaktır.''

'' İnsanlar, bir başka kişinin motivasyonunu ve davranışlarını olumlu yönde etkilemek için ödülleri kullanıyor ama bunu yaparken o kişinin bahis konusu eyleme yönelik içsel motivasyonunu istem dışı bir şekilde köreltiyor.''

'' Nakit para ödülleri ve ışıltılı mükafatlar başta büyük bir memnuniyet duygusu yaratır. Ama daha sonra bu duygu söner ve onu canlı tutmak için ödül verilen kişi daha sık aralıklarla daha büyük başka ödüllere gereksinir.''

'' İşyerinde hayal kırıklığının sebeplerinden biri insanların yapmaları gereken ile ellerinden gelen arasındaki uyumsuzluktur. Yapmaları gereken becerebileceklerinden fazla ise o takdirde gerilim ve endişeye kapılırlar. Yapmaları gereken becerebileceklerinin gerisindeyse o takdirde ise canları sıkılır.''

'' Çoğumuz iyi olduğumuz konularda çalışırız, yükselenlerse zayıflıkları üstünde çalışırlar.''

'' Motivasyon son derece kişisel bir şeydir ve sizi etkileyecek sözleri ve imleri ancak siz bilebilirsiniz.'' 

Categories:

16 yorum:

  1. "Çoğumuz iyi olduğumuz konularda çalışırız, yükselenlerse zayıflıkları üstünde çalışırlar." bu alıntıyı çok beğendim ve kitabı da merak ettim açıkçası. Güzel bir tanıtım yazısı olmuş.

    YanıtlaSil
  2. Roman harici okuma yapamiyorum uzunca bir süredir...

    YanıtlaSil
  3. İlginç bir kitaba benziyor. İş hayatı için faydalı bir kaynak..

    YanıtlaSil
  4. Hepimizin zaman zaman motivasyona ihtiyacı oluyor fakat ben bunu pek kitapla yapmıyorum:) Yine de güzel bir kitaba benziyor, teşekkürler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel kitap evet. Kendi motivasyonunuz bulabilirseniz en iyisi o.

      Sil
  5. bizim ülkede temel drive para :)

    YanıtlaSil
  6. Bu tarz kitapların insana geçici bir heyecan aşıladığını düşünüyorum. Evet, harekete geçirecek cümleler kurmuyor değil ama bu mütemadiyen devam etmiyor. Üstüne, bu kitap için demiyorum çünkü okumadım, motivasyon kitaplarının çoğunun yapay sözlerle dolu olduğunu düşünüyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısınız bazı motivasyon kitapları dediğiniz gibi gibi. Ama bu bir motivasyon kitabı değil. Zaman içerisinde kullanılan motivasyonların değişimini örnek deneylerle anlatan bir kitap.

      Sil
  7. Okumadığım bir kitap ama bu tarz kitapları severim not aldım ☺️

    YanıtlaSil
  8. Konu oldukça ilgimi çekti, bu tarz kitaplar okumayi severim. Tavsiye icin tesekkurler:)

    YanıtlaSil

Yorumlar:

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!