5/02/2021

''Nasipse Adayız'' Ercan Kesal' ın 2001 yılında Beyoğlu Belediye Başkanlığına aday adayı olduğu süreçte yaşadıklarını anlattığı kara-mizah öğeler içeren bir film. Daha önce aynı isimle yazdığı kitabı da bulunan Ercan Kesal' ın ilk uzun metrajlı filmi. 

Belediye başkan adayı olmak için büyük çaba harcayan, özel hastane sahibi Dr. Kemal Güner' in seçim çalışmaları sırasında başına gelen trajikomik olaylar akıcı bir dille anlatılıyor. Partinin 1 numarasının da katılacağı aday tanıtım organizasyonunun yapıldığı gün ele alınıyor. Esnafla ya da bölgenin ileri gelenleri ile tanışma ve kendini anlatma çabaları sırasında yaşananlar, oy potansiyeli olan insanların şahsi talepleri, 1 numaranın umursamazlığı abartısız bir biçimde ele alınıyor. Özellikle düğün salonundaki tanıtım organizasyonu, film sahnesi gibi değil de düğün kamerası tarafından çekilmiş gibi sahici. Filmin en etkileyici yönü bu gerçekçiliği. İzlemesi keyifli bir film.
Categories:

14 yorum:

  1. Daha bir saat önce twitter da Ahmet Mümtaz Taylan önermiş ve not almıştım bu filmi. Sizden de bu ışığı aldığımıza göre,en kısa zamanda izleyeceğim demek ki :) Teşekkürler paylaşım için ..

    YanıtlaSil
  2. Ben geçen hafta izledim, ülkemizin politika gerçeği güzel anlatılmış.
    Acı ama komik, ben de sevdim filmi

    YanıtlaSil
  3. Gündemde olunca geçenlerde seyretmek istedim ve seyrettiğimde açıkçası beğenmedim. İşlenmek istenen konu güzel ama bir yere bağlanmıyor. Filmin sonu havada asılı kalıyor. Kameranın çoğu zaman karakterlerin dibinde olması sanki onların yanındaymış hissi veriyor. Bu güzeldi. Oyunculuklar ortalama üzeriydi. Akıcılık anlamında ise zayıftı. Konu ilgi çekici olduğundan anlatılanlar konusunda beklentim daha yüksekti, kısır kaldığını söyleyebilirim. Kısacası eksik bir yapım olmuş.

    YanıtlaSil
  4. Tanıtım için çok teşekkürler. En güzel bayram mesajları başlıklı yazıma yapmış olduğunuz yorumdan dolayı çok teşekkür ederim İyi bayramlar.

    YanıtlaSil
  5. Konusu ilgincmis ben Türkiye yayınları izleyemiyorum teliften sanırım.

    YanıtlaSil

Yorumlar:

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!