12/19/2014

Maaş alıyorlar ya prim de neymiş, diyen firmalar haricinde kalan bir çok şirket, çalışanlarının performansını ve dolayısıyla şirketin karlılığını arttırabilmek için prim sistemi uygulamaktadır. Satış firmalarında, oldukça yaygın olarak kullanılan prim sistemi, satış bölümünde olmayan çalışanlar için de uygulanmalıdır. 


Buradaki amaç, kişisel performansı sürekli yukarıda tutmak, self motivasyonu sağlamak ve yapılan hataları en aza indirerek şirketin karını maksimum tutabilmektir. Örnek olarak, bakım bölümünde çalışan personelin, araç bakımlarını, minimum maliyetlerle ve gerektiği gibi yapıp, bakım maliyetlerini düşürmek için çaba göstermesini görmezden gelmek, onların bakım ile ilgili geliştirmelerinin önüne geçecektir. Çalışan, ben bu gayreti gösterip şirkete katkı sağlayacağım ama bana ne faydası var ki, demeye başladığında standardın ötesine geçmeye uğraşmayacaktır. Bu da her şirket için oldukça önemli olan ''Kaizen'' yani ''Sürekli iyileştirme'' nin önüne geçecektir. Sürekli iyileştirme yapılamaması nedeniyle, süreçlerde meydana gelen aksaklıklar, maliyet ve verimliliğe olumsuz yansıyacak ve sonuçta da karlarda düşme meydana gelecektir. Şirketler de prim olarak vermekten kaçındıkları tutardan daha fazla miktarda kayba uğrayacaklardır. 
Burada önemli noktalardan biri de doğru prim sisteminin uygulanmasıdır. Açık, anlaşılır, ulaşılabilir ve adil bir prim siteminin kurulması sonuçların çok daha iyi olmasını sağlayacaktır. Çalışanların inanmadığı bir prim sistemi yarar sağlamayacaktır.
Categories:

0 yorum:

Yorum Gönder

Yorumlar:

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!