11/10/2014

Hepimizin en büyük sorunlarından biri de zaman yetersizliğidir. Yoğun bir şekilde çalışıyoruz ama işlerimizi yetiştiremiyoruz. Zaman mı yeterli değil yoksa, zamanı mı verimli kullanamıyoruz? Çoğunlukla zamanı verimli kullanmadığımız için sorun yaşıyoruz.  Zamanı verimli kullanmak için bazı ipuçları aşağıdaki gibidir:

1) Planlı olun: Yapılacak işleri önceden planlayarak düzen altına almak gerekir. Günlük ve haftalık planlar hangi işlerin hangi sırayla yapılacağını belirler. Ayrıca hiç bir iş de atlanmaz. 


2) Daha verimli olduğunuz saatleri belirleyin: Daha verimli olduğunuz saatlerde, dikkat gerektiren işlerinizi daha kısa sürede bitirebilirsiniz. Aksi taktirde, bu tür işlerin bitmesi daha uzun sürecek ve bu da diğer işlerinizin aksamasına neden olacaktır. 

3) İşlerinizi yarım bırakmayın: Tamamlanmamış ve ertelenmiş işler birikecek ve daha sonra yine önünüze gelecektir. Bu da diğer işlerinizi yapmanızı engelleyecektir.


4) Telefon sohbetlerini uzatmayın: Telefon sohbetlerini uzatırsanız hem konsantrasyon kaybı yaşarsınız hem de zamanınızı boşa harcamış olursunuz.


5) Düzenli mola verin: Düzenli olarak mola vermek iş verimini arttırmaktadır.  İş başında daha çok vakit geçirmek daha çok üretim anlamına gelmez. Mola vermeden çalışılması durumunda hem daha çok yorulacak hem de daha az iş üretilecektir.

6) Sosyal medyadan uzak durun: Sosyal medya zamanın en büyük düşmanlarındandır. Sürekli güncel ve dikkat çekici olması sayesinde uzun vakitler harcanmasına neden olur. İş yerinde sosyal medyayla bağlantınız kesik olmalıdır.

7) Çalışma ortamınız düzenli olsun: Aradığınız herhangi bir evrak ya da eşyaya hemen ulaşamazsanız işinizi bırakıp onu aramanız gerekir. Bu da yaptığınız işin aksamasına neden olur. Her seferinde aramaya vakit harcamamak için düzenli bir çalışma ortamı sağlayın.


8) Detaylarda boğulmayın: Detaylara girmeye gerek olmayan, önemsiz, küçük ayrıntılara fazla vakit ayırmayın. Bu, hem size fayda sağlamayacaktır hem de zamanınızı boşa harcamanıza neden olacaktır. 
Categories:

2 yorum:

  1. Merhabalar 🙋 Zaman yönetimiyle ilgili yazınızda verdiğiniz faydalı bilgiler için teşekkür ederim. 💚 İzninizle, ben de ‘’Etkili Zaman Yönetimi’’ kitabıyla ilgili yazmış olduğum blog yazımı sizlerle paylaşmak isterim: https://www.tarz2.com/zamanini-akillica-degerlendir linkinden ulaşabilirsiniz. 👐 Yazılarınızın devamının gelmesi dileklerimle, keyifli okumalar dilerim. 😊

    instagram.com/bektasogluebru

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Ben de bakıyorum yazınıza. Selamlar.

      Sil

Yorumlar:

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!