2/12/2021

33 yaşındaki avukat Galip' in karısı Rüya bir veda mektubuyla evi terk ediyor. Galip, Rüya' nın üvey kardeşi ünlü köşe yazarı Celal Salik' in de kaybolduğunu fark ediyor. Birlikte gittiklerini düşünerek ikisini aramaya başlıyor. Galip' in bu konuda rehberi ise Celal' in Milliyet Gazetesi' ndeki yazıları oluyor. Yazılarda var olduğunu düşündüğü gizli şifrelerden gittikleri yeri bulmak istiyor. Nobel Ödüllü yazar Orhan Pamuk' un kült kitabı Kara Kitap ana konusu böyle.

Orhan Pamuk kitaplarını okuyanların tahmin edebileceği gibi çok sayıda yan öykü ve detaylarla dolu bir kitap Kara Kitap. Bu kitabı okumak bir maceraya atılmak denilebilir. Çok katmanlı bir kitap olan Kara Kitap' ta Hurufilik, Mevlana ve Şems, Binbir Gece Masalları, Şeyh Galip, Attar' ın Mesnevisi, İstanbul' un yeraltı tünelleri ve vitrin mankenlerinin dönüşümü, insanın kendisine doğru yolculuğu, ülkemizin Batılılaşma çabaları ve bu konudaki dönüşümleri gibi pek çok konu ele alınıyor. Bunlarla birlikte '' İnsan kendi olabilir mi? '' sorusunun cevabı aranıyor. Çok fazla detay ve ayrıntı barındırdığı için kitabı sabırla ve dikkatle okumak gerekiyor. Kitabın sonunda Orhan Pamuk' un kitabı yazma süreci anlatılıyor. Böyle derinlikli bir kitap için yazarın ne kadar çaba harcadığı görülüyor. Kara Kitap' ın yazımı yaklaşık 5 yıl sürmüş. Çeşitli yayınevlerinde toplamda 204.500 adet basılıp 40' a yakın dile çevirisi yapılmış. 

Categories:

16 yorum:

  1. Orhan pamuk ile ilgili kafam çok karışık. Seviyor muyum sevmiyor muyum bilemiyorum okumadım Kara Kitap i ama evde mevcut kütüphaneden bana bakıyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Orhan Pamuk' u doğru tanımlamışsınız aslında:) Kitabı okumaya değer. Deneyin bence.

      Sil
  2. En son "Benim Adım Kırmızı" okudum ve çok beğendim. Lakin sene de bir iki tane Pamuk okumak yeterli diye düşünüyorum :))
    Henüz bunu okumadım.
    İyi hafta sonları.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet daha fazlası çok olabilir. Size de iyi hafta sonaları.

      Sil
  3. Merhabalar.
    Kitap tanıtımınız için teşekkür ederim. Emeğinize ve yüreğinize sağlıklar dilerim.
    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
  4. pamuk un kurgularına alışamadım yaa, kurgu dışı eserlerini seviyorum :)

    YanıtlaSil
  5. Güzel kitaptı, ben beğenmiştim.

    YanıtlaSil
  6. A book that is not written quickly has an interesting plot.

    YanıtlaSil
  7. Pamuk, ayrı bir havada yazıyor. Ama bu havayı ben beğendim. Şu anda "Kafamda Bir Tuhaflık" isimli kitabını okuyorum. Aslında okumuyorum yaşıyorum. Baya güzel. :))) Takipteyim sizi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Orhan Pamuk başka bir boyutta yazıyor. Beğeniyorum ben. Hoşgeldiniz.

      Sil

Yorumlar:

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!