3/21/2021

Atatürk ve Latife Hanım 29 Ocak 1923 yılında evlendi. Boşanmaları ise 5 Ağustos 1925 yılında oldu. Evlilikleri ve boşanmaları hakkında pek çok şey söylendi ve yazıldı. Kurtuluş Savaşının muzaffer komutanı Mustafa Kemal ve Paris Sorbonne Üniversitesi' nde siyaset ve hukuk eğitim alan, İngilizce, Fransızca, Almanca ve İspanyolca bilen Latife Hanım' ın evlilikleri büyük ses getirmişti.

Toplamda 2 yıl 6 ay 8 gün yani 920 gün süren evlilik, Mustafa Kemal' in kitaba ismini veren talaknamesi ile son buldu. Medeni kanun o yıllarda henüz yürürlükte olmadığı için talakname ile evlilik sona erdirilmişti. 
Murat Bardakçı bu kitabında 73 adet belge yayınlıyor. Bunlardan 65 tanesi Cumhurbaşkanlığı arşivinde, 7 tanesi Askeri müzede, 1 tanesi de Cumhuriyet arşivinde yer alıyor. Bu belgeler, Mustafa Kemal' in ve Latife Hanım' ın evlenmeden önceki telgraf yazışmaları, boşanma aşamasında Mustafa Kemal' in, Latife Hanım' a ve ailesine yazdığı mektuplar ve cevaplar yer alıyor. Ayrıca Latife Hanım' ın evlendikten sonra dış basına verdiği iddia edilen röportajın gerçek olup olmadığının araştırılması için yapılan yazışmalar ve Mustafa Kemal' in yakın çevresiyle olan yazışmaları da kitapta yer alıyor. Hepsi resmi olan bu belgelerin orjinal kopyalarının yer aldığı kitap merak edilen bir döneme ışık tutuyor.
Categories:

16 yorum:

  1. Kısa zaman önce bir instagram paylaşımında da gördüm. Aklına iyice yazdim. Mutlaka alacagim

    YanıtlaSil
  2. Görmemiştim bu kitabı.. çok heyecanlandım, ilk fırsatta edineceğim. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  3. okurken oldukça heyecanlandığımı hatırlıyorum.

    YanıtlaSil
  4. not: profilinizi gözden geçirin, yorumlarınızdan sizin sayfaya ulaşılamıyor. profilinizde sayfanız belirtilmemiş olarak görünüyor. benim sayfada yaptığınız yorum için iadeyi ziyaret ettim ama ulaşamamıştım. şimdi aklıma geldi, belirtmek istedim. hoşça kalın.

    YanıtlaSil
  5. latife hanım üzerine ismet bozdağ'ın kaleminden okumuştum bir de ipek çalışlar'dan. ipek çalışlar'ın derlemesi hoşuma gitmedi. bardakçı'nın kitabı belgelere dayandığından tarz olarak daha farklı sanırım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İpek Çalışlar' ın kitabını ben de okudum. Bu tamamen belgeli olduğu için farklı bir kitap.

      Sil
  6. Okumak isterim, not aldım bu kitabı.

    YanıtlaSil
  7. oooo saol iyimiş okunurmuş eveet :)

    YanıtlaSil
  8. A document that completes the biography of the founder of contemporary Turkey.

    YanıtlaSil

Yorumlar:

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!