12/06/2020

Yönetmenliğini Ezel Akay' ın yaptığı 9 Kere Leyla filmi Netflik' te vizyona girdi. Mart ayında sinemalarda vizyona girmesi beklenen filmin gösterimi, Covid 19 salgını nedeniyle ertelenmişti. Salgın devam edince film popüler online platformu Netflix' te yerini aldı.

Başrollerde Haluk Bilginer(Adem), Demet Akbağ(Leyla) ve Elçin Sangu(Nergis) yer alıyor. Haluk Bilginer ve Demet Akbağ' ın performansları çok iyi. Mitolojik öğelerden destek alan müzikal tadında, rengarenk sahneleri olan bir film 9 Kere Leyla. Salt komedi filmi bekleyenlerin hayal kırıklığına uğrayacağı ama metinleri dikkatlice dinleyip görsel şölene ve güzel müziklere kendisini kaptıranların keyif alacağı bir yapım. Ezel Akay' ın zaten kendisine has, destanlardan yararlandığı, görsel yönden güçlü, kara mizah barındıran bir tarzı var. Filmin konusuna gelince: Çok varlıklı olan Adem gönlünü evlilik terapisti Nergis' e kaptırır. Leyla' dan ayrılmaya çalışır ama başarılı olamaz. Sonunda Leyla' yı öldürmeye karar verir. Bunun için 9 farklı girişimde bulunur. Ama işi hiç kolay değildir. Filmle ilgili sert eleştiriler olsa da hayal kırıklığı yaşayanların bu durumu beklentileriyle ilgili olabilir. Bu yüzden Ezel Akay' ın tarzını da göz önüne alarak keyif almak için izlenmesi gereken bir film.  

Categories:

16 yorum:

  1. Ben Ezel Akay sinemasını seviyorum, bu filmi de çok severek izledim. Sosyal medyada filmi çok eleştirmişler. Ama dediğiniz gibi bu bir tarz ve çok şey anlatan güzel bir tarz.

    YanıtlaSil
  2. Geçenlerde izlemeye çalıştım, bir türlü giremedim içine konunun. Belki benimle alakalı bir durumdur. Ezel Akay' ın çalışmalarını seviyorum. Tekrar deneyceğim izlemeyi :) Teşekkürler

    YanıtlaSil
  3. On dakika dayandım, seyredemediğim filmler arasına girdi ki oyuncularından dolayı seyretmeye çok heveslenmiştim.

    YanıtlaSil
  4. Kesinlikle haklısınız farklı bir tarz. Haluk Bilginer ve Demet Akbağ öyle başka başka yönleriyle hayatımızda yer etmiş iki sanatçı ki ,onları görüp heyecanlanan herkes farklı bir şey bekledi bence filmden.
    Eh hal böyle olunca da herkese hitap etmemesi çok normal tabii.
    Seven çok sevdi, sevmeyense hayal kırıklığı ile yarıda kesti anlaşılan:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de beklentiye bağlı hayal kırıklığı olduğunu düşünüyorum.

      Sil
  5. I still haven't had time to see this comedy, although I planned it for a week.
    ps
    The road leads to Cheia - https://ro.wikipedia.org/wiki/Cheia,_Prahova

    YanıtlaSil
  6. yahu hiç güzel şeyler söylenmedi bu film hakkında hatta ezel akay özür bile dilemiş ama izliycem tabiii :)

    YanıtlaSil
  7. Merhaba yayınlarınızı severek okudum ve çok beğendim :) Takipteyim. Sizi de bloğuma davet ediyorum davetimi kırmaz gelirseniz çok mutlu olurum.

    Blog adresim: https://yusufakmann.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Ben de sizi ziyaret edeceğim.

      Sil
  8. Ben beğendim. Sinemada farklı bir dil yakaladı.

    YanıtlaSil

Yorumlar:

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!