10/27/2015

Her çalışan daha iyi şartlarda çalışmak ister. Daha iyi bir pozisyon, daha yüksek maaş ve haklar. Bunları elde edebilmek tabi ki kolay değildir.

Hedeflenen pozisyonların taliplisinin çok olması, rekabet vb. nedenler bu taleplerin gerçekleşmesini zorlaştırıyor. Ama bunların haricinde, bazı çalışanlar, bu beklentilerinin gerçekleşmesine engel olabilecek hatalar yapabiliyorlar:
1) Kendi kapasitesini bilmemek: Çalışanların en önemli hatalarından biri de budur. Kendi kapasitesini bilmeden, olmayacak mevki ve maaş beklentisine girerler. Gerçekleşmeyince de hayal kırıklığına uğrarlar. Bu yüzden gerçek kapasitelerinin farkına varmaları ve bu ölçüde beklenti içerisine girmeleri gerekir.

2) Olayları kişiselleştirmek: Yöneticilerinden ya da çalışma arkadaşlarından olumsuz bir davranış gören bazı çalışanlar, bunu kişisel algılayıp, bu davranışın kendilerine kasıtlı olarak yapıldığını düşünürler. Oysa gösterilen tepki, yapılan işin istenilen şekilde yapılamamasından kaynaklanabilir. Bunu doğru anlayıp, eksik yapılan konular giderilirse problem ortadan kalkabilir. 
3) Kendini geliştirmemek: Hayat ve iş hayatı sürekli gelişiyor, değişiyor. Bu durumda insanlar kendilerini geliştirmezlerse yerlerinde saymış hatta gerilemiş olurlar.
4) Motivasyonunu kolay kaybetmek: İş hayatı yoğun rekabeti ve stresi barındırır. Bunun sonucunda da pek çok çatışma ve uygulama hatası da meydana gelebilir. Bu olaylar karşısında motivasyonu kaybetmeyip kararlı bir şekilde performansı sürdürmek gerekir.


5) Doğru iletişim kuramamak: İş yerindeki problemlerin önemli bir bölümü doğru iletişim kuramamaktan meydana gelir. Yanlış kurulan iletişim, yanlış anlamalara ve çatışmalara yol açar. Bu da sizin enerjinizi işinize değil bu tür çatışmalara harcamanıza yol açar.


6) Sürekli bahane üretmek: İş hayatında, çalışanlardan iş üretmeleri ve sonuç elde etmeleri beklenir. Ama bazı çalışanlar sürekli, işlerin neden gerçekleşmediği ile ilgili bahaneler üretirler. Bu da onlar hakkında olumsuz bir algı oluşmasına yol açar.
7) Dedikodu yapmak: Çok yaygın bir çalışan davranışıdır. Özellikle beklentileri karşılanmayan ve çalışma odaklı olmayan kişiler dedikoduyu tercih ederler. Dedikodu, hem çalışanların motivasyonunu düşürür hem de yapılan olumsuz dedikodular üst yönetimin kulağına giderse bu çalışanların kariyerleri tehlikeye girebilir.

Categories:

0 yorum:

Yorum Gönder

Yorumlar:

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!