7/26/2019

Çok sayıda şirket, çalışan verimliliğini ve mutluluğunu arttırmak için çalışmalar yapıyor. Aktiviteler, etkinlikler, eğitimler, geziler ve beraber yenilen yemekler bunlardan bazıları. Bu organizasyonlardaki amaç üst yönetimle çalışanlar arasındaki ve şirket içindeki departmanlar arasındaki duvarları ortadan kaldırıp iletişimi, dolayısıyla performansı arttırmak.
Üst yönetim bu çalışmaları yaparken diğer bazı yöneticiler buna uygun davranmayabiliyorlar. Alt tarafla olan duvarı muhafaza etmeye çalışıyorlar. Çünkü iletişim kurmak efor gerektiriyor ve emir- komutayla yönetmek onlar için daha kolay. Bir de rutinin dışına çıkıldığı dönemlerde, rutin dönemlerdeki yönetim tarzıyla, çalışanlarını yönetmeye çalışıp, ekstra katkı vermelerini bekliyorlar. Bu tip yöneticiler her hangi bir hedef değişikliğini ya da yapılması istenen yeni bir görevi, otoriter bir şekilde tebliğ ederek tam uygulanmasını bekliyorlar. Yapılması gerekenler, nedenleriyle birlikte açıklanıp çalışanların işbirliği sağlanırsa, bu sürece daha güçlü bir katılım sağlanır ve daha iyi sonuç alınır. Ayrıca her iki taraf da biri birini anlamış olur.
Koltuk Gücü
Bazı yöneticiler koltuktan gelen güçle birlikte her şeyi halledebileceklerini sanıyorlar. Tabi ki mevkiden kaynaklanan yetkiyle pek çok iş yaptırılabilir. Ama beklenilen, tam performans ve yüksek verimlilik ise koltuk, mevki ve otorite yeterli olmuyor. Bazı yöneticiler çalışanlarla işbirliği yapmayı otorite azalması ve zayıflık olarak görüyor. Bunun izahat yapmak olduğunu düşünüyorlar. ''Maaş alıyor tabi ki yapacak'', diyorlar. Oysa ki maaş standart performans içindir. Daha fazlası için prim, motivasyon, işbirliği ve doğru iletişim gibi araçlar gerekir.
Çıkarlar
İnsanlar genellikle kendi kişisel çıkarlarına hizmet edecek şekilde davranırlar. Dolayısıyla çalışanlarla işbirliği yaparken sadece şirket için olacak faydalar öne çıkartılırsa o işbirliği güçlü olmaz. Ortak çıkarları öne çıkartmak gerekir. Hem şirketin hem de çalışanların ortak çıkarları vurgulanırsa güçlü bir işbirliği sağlanabilir.
Ait Hissetme
Dozunda yapılacak açıklamalar ve sebep sonuç bağlantılı bildirimler çalışanların, kendilerini çalıştıkları yere ait hissetmelerini, işi sahiplenmelerini ve daha gayretli çalışmalarını sağlar. İş birliği çabaları, çalışanların değerli olduğu mesajını da verir.
Temizlikçi
ABD Başkanı Kennedy Nasa' yı ziyarete gittiğinde elinde süpürgeyle duran temizlikçi kadına ne yaptığını sorar. Kadın, '' Başkanım, aya adam gönderilmesine yardımcı oluyorum'' der. O kadın kendisini bütünün bir parçası olarak hissediyor. Önemli olan bu hissi çalışanlara verebilmek.
Categories:

6 yorum:

  1. "Çıkarlar
    İnsanlar genellikle kendi kişisel çıkarlarına hizmet edecek şekilde davranırlar. Dolayısıyla çalışanlarla işbirliği yaparken sadece şirket için olacak faydalar öne çıkartılırsa o işbirliği güçlü olmaz. Ortak çıkarları öne çıkartmak gerekir. Hem şirketin hem de çalışanların ortak çıkarları vurgulanırsa güçlü bir işbirliği sağlanabilir." sanırım bu konuda düşünce birliği sağlanabilirse,ortak çıkarlar gözetilirse çalışma hayatı her iki taraf için daha verimli hale getirilebilir..

    YanıtlayınSil
  2. bizde kurumlaşma olmadan -kurumlaşma oldukça zor görünüyor bizde- ne yapılırsa yapılsın tepe ile ayakçılar arasında ispiyonlama ağları olmadan yönetim olmaz. en başarılı yönetici gibi görünenlerin ispiyonlama ağları iyi çalışır ki patronun hoşuna giden şeyleri koyarlar ortaya. gördüklerim daha fazla. :)

    YanıtlayınSil

Yorumlar:

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!