7/18/2018

İş hayatında işini iyi yapmak ve başarılı olmak çok önemlidir. Çalışmaya devam edebilmek ve terfi alabilmek için önemli kriterler arasında yer alırlar. Ama tek başlarına yeterli olmazlar. İlişkiler de en az işi iyi yapmak kadar önemlidir. 
İş hayatımız boyunca dönem dönem ekonomik fırtınalarla karşılaşırız. Ekonomik kriz yaşanması durumunda personel çıkartma ilk akla gelen maliyet azaltma yöntemleri arasında yer alır. Bu tür fırtınalı günlerde iş hayatında hayatta kalabilmek kolay değildir. Tasarruf paketinin içerisine dahil olmamak için, iyi performansımızla birlikte ilişkilerimiz de devreye girer. Hatta daha düşük performans gösterdiği halde daha fazla sevilen personellerin daha avantajlı olduğu örnekler çokça görülür. Aynı şekilde terfi durumlarında da sadece iyi performansı yeterli kriter olarak görülmez. İyi performansla birlikte iyi ilişkiler kurabilmiş olanlar öne çıkarlar. 
Fıkra mı Gerçek mi?
''Genel müdür, öğle paydosunda yeni atandığı kurumun lokalinde fıkra anlatıyor, çevresindekiler de kahkalarla gülüyordu. Genel müdür, grupta, anlatılanlara kayıtsız kalan birini fark eder ve sorar: Sen neden gülmüyorsun, anlamadın mı espriyi? Aldığı cevap şöyledir: Ben sizin kurumunuzda çalışmıyorum.'' 
Aslında iş hayatında ilişkiler fıkrada anlatıldığı gibidir desek yanlış söylemiş olmayız. Çalışma yöntemini onaylamadığımız ve fikirlerine katılmadığımız, hatta sevmediğimiz üstlerimizle ilişkilerimiz genelde böyle oluyor. Hatta bizim bağlı olmadığımız üst düzey yöneticilerle bile ileride yollarımızı kesişebilir diye aramızı iyi tutmak zorunda kalıyoruz. İş dünyası her ne kadar profesyonel bir dünya olsa da içerisinde insan olduğu için ilişkiler önemli bir yer tutuyor.    
Categories:

12 yorum:

  1. Ne kadar doğru tesbit, her an içinde bulunduğumuz ortamlar. Terfi etmek çoğu zaman en üst amirle sohbet hatta sigara içme paydaşlığından geçiyor. Ya emekle elde edilen profesyonel iş yapma şekli, iş mi onu herkes yapar denilerek değersizleştirme.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesef öyle. Bu durumu doğrulayan örnekler o kadar fazla ki.

      Sil
  2. hah haaaa çok doğru yaaa maleselef ilişkiler belirliyor. derler yaa yağcılık filan işte. müdürün çantasını taşımak filan :)

    YanıtlaSil
  3. İş hayatında da etkili iletişim oldukça önemli.Çalışma hayatı insan sermayesi biriktirmek adına önemli fırsatlar veriyor. Yalakalık vs gibi basit taktiklerdense etkili iletişim metodlarını öğrenmek çok daha fazla fayda sağlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Etkili iletişim tabi ki çok önemli. Ama kapasitesi yetersiz çalışanlar ön plana çıkabilmek için her yolu deniyorlar. Bu yollar da yaygın hale geliyor.

      Sil

Yorumlar:

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!