11/26/2014

Hayatımız boyunca doğru ya da yanlış bir çok karar veriyoruz. Bu verdiğimiz kararlar neticesinde hayatta bir yöne doğru gidiyoruz. İş dünyasında yönetimin asli unsurlarından biri de karar vermedir. Verilen kararlar sonucunda, şirketin elde edeceği kayıp ya da kazançlar, şirketin durumu kadar karar vericinin de durumunu belirler. Bu nedenle doğru karar vermek çok önemlidir. Doğru karar vermeyi sağlayacak önemli unsurlar şunlardır:

1) Analiz yapın: Karar vermeden önce, o kararın alınma gerekliliklerini ve karar neticesinde ortaya çıkabilecek durumları iyi değerlendirmek gerekir. Alınacak kararın bir adım sonrasını da hesap etmek gerekir. 

2) Cesur olun: Karar almanız gerekiyorsa tereddüt etmeyin. Kararınıza müdahale etmek isteyen baskı gruplarına boyun eğmeyin. Başkaları ne der diye düşünmeyin.
3) En doğru zamanı seçin: Zamanında alınmamış kararın etkinliği azalır ve istenilen faydayı sağlamaz. Bu nedenle zamanında hareket edin. Geç ya da erken değil.

4) Soğukkanlı olun: Anlık tepkiler sonucu verdiğiniz kararlarda hata yapma olasılığınız daha yüksek olacaktır. Duygularınıza teslim olmayın.
5) Bilgi sahibi olun: Karar vereceğiniz konuya hakim olun. Bilgi eksikliği sizi yanlış karar almaya götürür.

6) Danışmaktan çekinmeyin: Bilgi ve tecrübesine güvendiğiniz insanlara danışmaktan çekinmeyin. Bu sayede atlamış olabileceğiniz detayları da görebilirsiniz.


7) Detaylarda boğulmayın: Detaylara boğulup fazla ayrıntıya dalarsanız olayın bütününü kaçırırsınız. Bu hem karar verme süresini uzatır hem de vereceğiniz kararı olumsuz etkiler.


Categories:

0 yorum:

Yorum Gönder

Yorumlar:

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!