9/19/2020

Araçlar kırmızı ışıkta beklemektedir ve yeşil yanınca hareket etmeye başlarlar. Bir araç hariç. Yeşil ışık yandığı halde olduğu yerde durmaktadır. Diğer araçlardaki insanlar, duran aracın arızalı olduğunu düşünerek araca yaklaşırlar. Araç arızalanmamıştır. Sürücüsü kör olmuştur. Ama bu körlük farklıdır. Etraf simsiyah değil, bembeyaz görünmektedir.

Daha sonra beyaz körlük tüm ülkeye yayılır. Bununla birlikte kaos meydana gelir ve insanlar bu kaosta hayatta kalmaya çalışırlar. Körlüğün bulaşıcı olduğu düşüncesiyle hükümet, ilk kör olan grubu bir akıl hastanesine kapatır. Deyim yerindeyse kaderlerine terk eder. Bu zor koşullarda bile insanların kötülükten ve zorbalıktan vazgeçmemesi kitabın vurucu temalarından. Hatta normal hayatında kör olan bir kişi, sonradan kör olan bu insanlara yardım etmek yerine, onlara kötülük etmeyi seçmiştir ve bundan keyif almaktadır. Bu davranış onun kötü biri olduğunu mu yoksa geçmiş hayatının öcünü almaya çalışan bir mi olduğu sorusunu sordurtuyor. Bunun yanında sistem eleştirisi de yapıyor kitabın yazarı Jose Saramago. Kitapta nokta ve virgülden başka noktalama işareti kullanılmamış. Ayrıca mekan, kişi ve yer adı da kullanılmıyor. İlk kör, şaşı çocuk, doktorun karısı, koyu renk gözlüklü genç kız gibi isimlerle karakterleri tanımlıyor. Buna rağmen kitap çok akıcı ve oldukça etkileyici. Körlük 1995 yılında yazılmış. 1998 yılında da yazar Jose Saramago Nobel Edebiyat Ödülünü almış. Ayrıca kitabın filmi de çekilmiştir. 

24 yorum:

  1. Efsane bir kitap çok beğenmiştim. Ama aynı yazarın Görmek isimli kitabı beni sarmamıştı.

    YanıtlaSil
  2. Bem de çok etkilendim okurken yazdim haftaya yayınlarım herhalde

    YanıtlaSil
  3. Hikaye fikri çok iyidir, diğer yazarlar tarafından yazılmış çoğu hikayeden farklıdır. Ödül almanıza şaşmamalı.

    YanıtlaSil
  4. Kitap çok iyi duruyor. Konu çok iyi. İsmini çok duydum ama okuyamadım.

    YanıtlaSil
  5. An interesting book and movie topic.

    YanıtlaSil
  6. Çok ilginç bir konu gerçekten. Yazarın nokta, virgül dışında işaret kullanmaması, yer ve karakter isimlerinden kaçınması kendine has bir farklılık oluşturmuş. Film çekimine pek uygun gelmedi bana konu ama demek ki bunu da başarmışlar. Bu güzel kitaptan haberdar ettiğiniz için teşekkürler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. İlgi çekici bir kitap. Film de genel olarak başarılı.

      Sil
  7. Filin Yolculuğu nu orta karar sevmiştim. Listem hafiflerse buna da bakabilirim ☺️

    YanıtlaSil
  8. Benim de listemde okunmak için bekliyor kitaplığımda. Hakkında çok güzel yorumlar var bu kitabın.

    YanıtlaSil
  9. dünya edebiyatı için çok geç kalınmış bir roman okurken ülkenin gidişatı aklıma gelmişti

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ülkeyle ilgili çağrışımlar var kitapta.

      Sil
  10. Bugün Deli Kızın Bohçası' na kahve konuğu oldunuz:)

    YanıtlaSil
  11. hafızamda buna benzer radyo tiyatrosu var. bu kitabı okuma listeme alalı oldu ama henüz okuyamadım. :)

    YanıtlaSil

Yorumlar:

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!