4/19/2020

Güney Kore yapımı olan Parasite, 6 dalda aday gösterildiği 2020 Oscar ödüllerinde En İyi Film, En İyi Yönetmen, En İyi Uluslararası Film ve En İyi Özgün Senaryo kategorileri olmak üzere 4 dalda ödül kazandı. Oscar tarihinde ilk kez İngilizce olmayan bir film En İyi Film Ödülünü kazandı.
Bong Joon Ho' nun yönettiği Parasite, oldukça fakir bir ailenin sıradışı hikayesini anlatıyor. Ailenin erkek çocuğu, bir arkadaşının vasıtasıyla zengin bir ailenin kızına ders vermeye başlıyor. Daha sonra ailenin diğer fertlerinin o evde çalışmasını sağlıyor. Tabi eski çalışanları uygunsuz yollarla devre dışı bırakarak ve sahte belgeler kullanarak. Oldukça durağan şekilde ilerleyen film, evin eski hizmetçisinin kapıyı çalmasıyla tempo ve heyecan kazanıyor. Temelde zengin- fakir çatışması üzerine kurulu bir film. Zengin Park ailesi çok büyük bir evde yaşarken, fakir Kim ailesi fakir bir semtte bodrum katta yaşıyor. Bir nevi yukarıdakiler -aşağıdakiler metaforu. Bir diğer metafor da koku. Kim ailesinde, yani fakirlerde bulunan koku. Çekimler ve senaryo oldukça başarılı. Amerikan malı çadırın sağlam olduğunun söylenmesi ve Kuzey Kore eleştirileri de Oscar jürisinin hoşuna gitmiştir. Ama bunlar filmin çok iyi olduğu gerçeğini değiştirmez. 77 günde çekilen film 132 dakika.
Categories:

32 yorum:

  1. listemde olan filmlerden bir tanesi kısa zamanda izleyeceğim. Oscar jürisi için ne eleştirildiği önemli oluyor.

    YanıtlaSil
  2. Gerçekten de zengin ve fakir ayırımın en güzel anlatılan bir film. :)

    YanıtlaSil
  3. Bu film türçe dublajlı mı acaba. İzlesek.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Digiturk portalda Türkçe dublajlı da izlenebiliyor.

      Sil
  4. Bu filmi izledim fakat bayağı oluyor. teşekkürler paylaşım için.

    YanıtlaSil
  5. Bende izleyeceğim en kısa zamanda. Teşekkürler tanıtım için :)

    YanıtlaSil
  6. Benim de ödüle aday olduğu günlerden beri aklımda ama bir türlü fırsat bulamadım madım.. İyi oldu hatırlatmanız..Aklıma gelmişken, bu hafta araya alayım. Teşekkürler paylaşım için..

    YanıtlaSil
  7. Keyifle ve epey de gerilerek izlemiştim filmi. Oscar'ı hak ettiğini düşünenlerdenim. Ayrıca 77 günde çekildiğini biliyordum. Etkileyici bir süre. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet özellikle 2. yarısı oldukça heyecanlı.

      Sil
  8. Film önerisi için çok teşekkürler Turgay Bey.

    YanıtlaSil
  9. Bu filmi duymuştum. Oscar’lıysa izlemek gerek.

    YanıtlaSil
  10. seyretmezden önce bulaşan bir parazit gibi düşünerek girdim seyretmeye ama seyretmeye başlayınca "parazit" espirisini anladım. mest oldum ve keyifle izledim. :)

    YanıtlaSil
  11. Ne zamandır izlemeyi düşünüyorum. Bir türlü fırsat bulamadım. Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  12. Very interesting post.
    I am following you and invite you to me
    https://milentry-blog.blogspot.com

    YanıtlaSil
  13. Bu kadar bol ödüllü filmi ilk defa duymam benim cahilliğim olsa gerek. İzlemeli.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hollywood filmi olmadığı için aslında. Öyle olsa reklamı bol olurdu.

      Sil
  14. Ödül aldığı için belki izlerim demistim ama Kore yapımlarını da hiç sevmiyorum kararsız kaldım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kore filmleri benim de ilgimi çekmiyor ama bu gayet güzel.

      Sil
  15. En çok merak ettiğim filmlerden biri henüz izlemedim..
    Bilgilendirme için teşekkür ederim

    YanıtlaSil

Yorumlar:

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!