12/01/2019

Ahmet Ümit' in yeni kitabı Aşkımız Eski Bir Roman, 300.000 lik ilk baskısıyla yayınlandı. Ahmet Ümit hayranlarının büyük bir merakla beklediği kitap, bir Başkomiser Nevzat kitabı. Bilge ve emektar Başkomiser Nevzat' ın 3 macerası yer alıyor kitapta.
Aşkımız Eski Bir Roman' ın diğer Ahmet Ümit kitaplarından farkı,  sadece polisiye olayları içermesi. Şeytan Ayrıntıda Gizlidir isimli, kısa polisiye hikayelerin yer aldığı kitabının uzun versiyonu olmuş gibi. Ahmet Ümit kitaplarının belirgin özelliği, hikayenin geçtiği dönem ya da bölge hakkında detaylı bilgiler vermesi. Örneğin Bab-ı Esrar romanında Mevlana dönemi ve Şems, Sultanı Öldürmek romanında Fatih Sultan Mehmet' in şüpheli ölümü, Beyoğlu Rapsodisi' nde Beyeoğlu' nun gizemli tarihi, cinayet öyküleri içerisinde anlatılıyordu. Bu kitapta geçen öyküler Aşkımız Eski Bir Roman, Overlokçu Kız, Sergey Nikolayeviç Jerkovski' ye Ne Oldu?
Aşkımız Eski Bir Roman: Pera Palas otelinin, Agatha Cristie adlı odasında ölü bulunan zengin bir adamın hikayesi. Maktül Edip, edebiyat merakı yüzünden gerçek hayatla roman kahramanlarını iç içe geçirmiş durumda. Hatta öldüğü sırada odasından Agatha Cristie' nin çıktığına dair şahit var. İlginç bir hikaye.
Overlokçu Kız: Bir tekstil atölyesinde çalışan Gülseren ölü bulunur. Bütün okların üzerinde olduğu çok güçlü bir katil adayı vardır. Töre baskısı, uyuşturucu kullanımı gibi sorunların da işlendiği bir hikaye.
Sergey Nikolayeviç Jerkovski' ye Ne Oldu? Kanser ilacını bulan Rus profesör Jerkovski, bir konferans için geldiği İstanbul' da kaybolur. İlaç firması yetkilileri ve istihbarat örgütleri de işin içine girer ve olay büyür. 
Muhtemelen, yeni transfer olduğu Yapı Kredi Yayınları' na merhaba kitabı oldu bu kitap. Asıl tarzıyla yazdığı, Bergama Berlin hattında geçen romanını yazıyor şu anda. Ahmet Ümit. Yine de Ahmet Ümit, Ahmet Ümit' tir ve kitapları okunur. 224 sayfalık kitap son derece akıcı. 
Categories:

28 yorum:

  1. Ahmet Ümit yeni yayınevine geçmiş demek. Geçiş için kutlama babında diyorsun hocam. Demek ki her yıl istese böyle üç hikaye yazabilir ve bizi mutlu edebilir.

    YanıtlaSil
  2. Günaydın. Kendisinin bir kaç favori kitabından sonra diğer kitaplarında hep tekrar varmış hissi uyandırıyor bende.
    O yüzden okumaya biraz ara verdiğim bir yazar.
    İyi pazarlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O his bana da geliyor bazen. Ama o tekrarı seviyorum ben:)

      Sil
  3. Üç ayrı olaydan oluşmasından pek hoşlanmadım ve henüz okumadım ama Komiser Nevzat'ın maceralarına da kayıtsız kalamıyorum:)

    YanıtlaSil
  4. Yayınevi baskısı ile çok çabuk çıkan bir kitap gibi gelmişti bana da

    YanıtlaSil
  5. Tanıtım ve haber için teşekkürler editör

    YanıtlaSil
  6. Komiser nevzat'ın ve ekibinin yeni maceraları.Bir solukta bitiverdi

    YanıtlaSil
  7. Ahmet Ümit, okumayı sevdiğim bir yazar. "Aşkımız Eski Bir Roman" kısa süre önce edindiğim, ama okursam biter diye kıyıp bir türlü başlayamadığım bir kitap. Belki bu yazı bir işarettir ve artık başlamam gerekiyordur :) Neşeli sevgilerle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bitmesin diye okumamak hissi var gerçekten. Zaten imza gününde bile yeni kitabı soruyorlarmış Ahmet Ümit' e:)

      Sil
  8. Bu kitabını pek beğenen yok. Açıkçası bende okumayı düşünmüyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tam beklentileri karşılayamadığı aşikar.

      Sil
  9. bu kitap oldukça ilgi çekti ama bazı okurlar pek tutmamış gördüğüm kadarıyla ama bence de Ahmet Ümit, Ahmet Ümit'tir, keyifli okumalar dilerim..:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet beklentileri farklı bir kitaptı. O da yazılıyor zaten:)

      Sil
  10. bu kitabı nerede görsem behzoş amirim aklıma geliyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben o diziyi hiç izlemediğim için bana Ahmet Ümit' in kendisini çağrışım yapıyor:)

      Sil
  11. Ahmet Ümit hiç okumadım, bu da bir ilk olsun benim için :) Teşekkür ederim tanıtım için Turgay Bey :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Başlangıç bu kitap olsun ama diğer kitapları daha etkileyici. Selamlar.

      Sil
  12. bunu okumadım daha. ahmet ümit kendisi iyi bi insan yaa. romanları hafif ama. edebiyat değil zaten de polisiye işte fena sayılmaz. romanlarında yanlışlar buluyorum, bence biraz kısaltmalı. yani aslında bence onun daha iyi kitaplar yazması lazım ama işte ekmek parası ve popülerlik yani zorluyordur herhalde. yani iyi insan ortalama yazar diyorum yani ama çok seviliyo o başkaa. ortalama olduğu için seviliyo bencesi kikiki :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok uzun romanlarının kısaltılması gerektiğini ben de düşünüyorum. Ortalama seviyoruz işte:)

      Sil
  13. Karacumaya denk getirmişim. iNternetten sipariş vereli bir hafta oldu hala kargoda:( Merakla bekliyorum,çok severim Ahmet Ümit kitaplarını.Hazır yatarken okuyayım dedim, ayaklandım kitap gelemedi:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Karacuma trafiğine denk gelmişsiniz demek ki:)

      Sil
  14. Ahmet Ümit hic okumadim. Bu kitabı duydum ama.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahmet Ümit' e başlamak için diğer kitaplar daha uygun bence. Daha güclü kitapları var.

      Sil

Yorumlar:

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!