5/21/2015

Pek çok çalışan, bulunduğu pozisyondan daha iyi pozisyonlara yükselmek, yani terfi etmek ister. Pek çok çalışan da hak ettiği halde terfi ettirilmediğini düşünür. Onlara göre, terfi ettirilenler o pozisyona torpille ya da yalakalıkla gelmişlerdir. 


Aslında bu tür durumlarda terfi eden kişileri ya da onu seçenleri eleştirmek yerine, neden beni tercih etmediler diye kendimize bakmamız gerekir.Özellikle performans odaklı işlerde, hak etmeyen ya da o pozisyonu kaldıramayacak kişileri oraya getirmek, yöneticiler ve iş verenler için de sakıncalıdır. Çünkü bu kişilerin başarılı olamaması onların da para kaybetmesine neden olacaktır. Hal böyleyken, neden bile bile yetersiz birini terfi ettirsinler ki? Akrabalık, kişisel ilişkiler ve bağlantılar gibi durumlar olmadıkça performans ve potansiyel terfi için en önemli kriterlerdir. Kıdem de terfi etmek için tek başına yeterli bir kriter değildir. Terfi edebilmek için bazı konulara dikkat etmek gerekir:
1) Mevcut işinizi iyi yapın: Yaptığınız işi küçümsemeden, ben daha iyi işleri hak ediyorum demeden işinizi iyi yapın. Elinizdeki işi iyi yapmadan terfi beklemek hayalciliktir. Çünkü mevcut işinizi iyi yapmazsanız daha büyük bir işi size vermezler.
2) Kendinizi yetiştirin: Daha üst pozisyonlar, her hangi bir işi iyi yapabilmekten daha fazlasını gerektirir. Problem çözme yeteneği, büyük resmi görebilme, ekip yönetme gibi özelliklere de ihtiyacınız olacaktır. Bu konularda kendinizi geliştirin. Üst pozisyonun gerektirdiği donanıma da sahip olmalısınız. Eksik yönlerinizi görüp onları tamamlayın.
3) İlişkilerinizi iyi tutun: Kimse problemli insanları terfi ettirmek istemez. İnsanlarla iletişimin iyi olması terfi etmek için gerekli kriterler arasındadır. 
4) Verilen ekstra görevlerden kaçmayın: Bu benim işim değil deyip sürekli bu işlerden kaçarsanız sizin hakkınızda iyi bir izlenim oluşmaz. Belki de bu görevler sizin neler yapabileceğinizi görmek için size veriliyordur. 
5) İş odaklı olun: İşimi nasıl geliştiririm, şirketime nasıl daha fazla para kazandırırım diye düşünün. Profesyonel olun. Kaytarmayın ve işe geç kalmayın.      
6) Yaptıklarınızı görünür kılın: İyi yaptığınızı işlerin görünmesin sağlayın. Bunları nasıl olsa görürler demeyin. Devir pazarlama devri ne de olsa. Kendinizi de pazarlayın.
7) Beklentilere göre davranın: Şirket politikalarına ve yönetici beklentilerine uygun davranın. Onların öncelikleri sizin de öncelikleriniz olsun. Üst yönetimdekiler, kendileri gibi düşünen ve davranan insanları yanlarında görmek isteyeceklerdir.
Categories:

0 yorum:

Yorum Gönder

Yorumlar:

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!