2/14/2015

İş hayatında bazı çalışanlardan istediğimiz performansı alamadığımız zamanlar olur. Bunun tek sebebi, çalışanların beceri eksikliği olmayabilir. Belki bir olaya tepki gösteriyorlardır, ön yargıları performanslarına engel oluyordur  ya da bir olaya karşı savunma mekanizmaları devrede olabilir. Sebebi tam bilmeden, otorite ve baskıyı arttırıp müdahale etmek daha kötü sonuçlara yol açabilir.


       Bunun yerine empati kurmayı deneyebiliriz. Empati, bir kişinin, kendisini, karşısındakinin yerine koyup, olaylara onun bakış açısıyla bakması ve o kişinin duygu ve düşüncelerini doğru olarak anlamasıdır. İnsanlar farklı kültürlerde yetişmiş, farklı düşünce yapılarına sahip ve farklı eğitim düzeylerinde oldukları için biri birlerini tam anlamaları zor olabilir. Empati, iletişimi kolaylaştıran en önemli araçlardan biridir. Empati sayesinde, karşımızdaki insanları daha iyi anlayıp, onların davranışlarının kök sebebini de ortaya çıkarabiliriz. Kök sebebi ortaya çıkarınca doğru müdahalelerle, problemleri ortadan kaldırabiliriz.
     Empati yapmak, aynı zamanda karşıdaki insana değer vermek anlamına da gelir. Değer gördüğünü düşünen insanların iletişim kanalları daha açık olacaktır ve bu da problemlerin çözümünü hızlandıracaktır. Ayrıca değer gören çalışanların şirkete bağlılıkları daha çok artacak ve motivasyonları daha yüksek olacaktır.
Categories:

0 yorum:

Yorum Gönder

Yorumlar:

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!