1/15/2015

İş yerlerinde çok çeşitli karakterlerde insanlarla çalışırız. İş yavaşlatan personeller de bunların arasında yer alır. Bu çalışanlar, her hangi bir beklentileri karşılanmayınca ya da iş yerinde bir şeye kızdıklarında tepkilerini işlerini yavaşlatarak gösterirler. 


Şirkete ekstra katkı sağlayacak iyileştirmeler bir yana, rutin işleri bile normalde yapmaları gereken zamandan daha uzun sürede gerçekleştirirler. Bunu yaparken de işe geç gelme, molaları uzatma vb gibi dikkat çekecek olumsuz davranışlarda bulunmazlar. Bürokrasiyi devreye sokarlar. İşleri daha pratik yollardan çözebilecekken , daha önce aldıkları insiyatifleri almayıp, araya ekstra onay süreçleri de sokarak, işin sonuçlanma süresini uzatırlar. Daha az önemli işleri öne alıp, zamanını bu işlere ayırma da iş yavaşlatma yöntemlerden biridir. Masada yığılı dosyalara baktığınızda çalışıyor dersiniz ama sağlanan fayda ve verimlilik oldukça düşüktür. Zaten amaç da çalışmamak değil sağlanan katkıyı azaltmaktır. Yani bal yapmayan arıya dönüşürler. Bu da son noktada yapılan işe ve firmaya zarar verir. Bu gibi durumlarda, yöneticinin personelini iyi tanımasının önemi ortaya çıkar. Yöneticilerin, bu davranışları gerçekleştirebilecek personelleri iyi tanıması, onlarla iletişime geçmesi, bu davranışa yol açan sebepleri ortadan kaldırmaya çalışması ve bu personelleri, tekrar verimli çalışmaya yöneltecek şekilde motive etmesi gerekir.
Categories:

4 yorum:

Yorumlar:

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!