9/17/2014

       Bazı yöneticiler, çalışanlarına bağırma yetkilerinin de olduğunu düşünerek bu yetkilerini sonuna kadar kullanıyorlar. Peki bu yöntem her zaman işe yarıyor mu? Otoriter olmayan yöneticiyi zayıf olarak algılayan, iç disipline sahip olmayan ve kendisine bağırıldığında motive olabilen bazı çalışanlarda faydası olabilir. Ancak tüm çalışanları bağırarak yönetmeye çalışmak olumsuz sonuçları da beraberinde getirir. Performans düşüklüğü, işini sevmeden yapma, stres, işini sahiplenmeme, şirketine ekstra faydaları sağlamaktan kaçınma ve işten ayrılma bunlardan bazıları.


Yöneticiler neden bağırıp azarlama yöntemini seçiyorlar? Bazı sebepleri şunlar:
1) Bağırarak otorite sağlamaya çalışmak
2) Yönetimsel zaaflarını örtmeye çalışmak
3) Bilgi olarak yetersizliğini örtmeye çalışmak
4) Hataları ve eksik yapılanları çalışanlara anlatarak, iyileştirme yöntemlerini söyleyebilecek, sabır ve kapasiteye sahip olamamak
5) Karşısındaki insanları değer vermemek 
6) Kişisel problemlere sahip olmak    
7) Bağıran yöneticiye, patronunun ya da üst yöneticisinin kızması ve yöneticinin de bunun sebebi olarak altında çalışanları görmesi   
Bağıran yöneticilerin unuttuğu şey karşısındakilerin de insan olduğu ve duyguları olduğu. İnsanları rencide edip kıracak şekilde davranırsanız onlar da buna bir şekilde tepki göstereceklerdir. Bu da kendi performanslarına ve şirketin genel performansına olumsuz olarak etki edecektir.

Categories:

0 yorum:

Yorum Gönder

Yorumlar:

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!