8/18/2014

Soma' da meydana gelen maden faciası sonucu hayatını kaybeden 301 madencinin ailelerine yardım için pek çok kuruluş seferber oldu. Futbol takımlarımız da çeşitli organizsayonlar yaparak bu desteğe katkı vermeye çalıştılar.

Fenerbahçe, Beşiktaş ve Mourinho' nun çalıştırdığı Chelsea ile 3' lü turnuva gerçekleştirdi. GS ise Arda' nın da formasını giydiği, İspanya ligi son şampiyonu ve şampiyonlar ligi finalisti Atletico Madrid' le maç yaptı.Chelsea' li futbolcular ısınmaya Soma tişörtleri giyerek çıktı. Ayrıca Chelsea kulübü bu maç için gelir talebinde bulunmadı.Buraya kadar herşey yolunda görünüyor. Ancak maçları izlemeye gelen taraftar ve biletli taraftar sayılarına bakınca durumun vehameti ortaya çıkıyor. GS- Atletico Madrid maçı 51.295 kişi kapasiteli İzmir Atatürk stadında oynandı. Seyirci sayısı 45.000 di ama biletli seyirci sayısı 28.653, kaçak seyirci sayısı 16.347. Bilet fiyatları 45-60- ve 90 TL idi. Fenerbahçe- BJK ve Chelsea arasında, 50.509 seyirci kapasiteli Şükrü Saraçoğlu stadında oynanan üçlü turnuvada 25.000' e yakın taraftar bilet aldı. Bilet fiyatları 50-100 ve 160 TL oldu. Beşiktaş ve Fenerbahçe taraftarlarının birlikte maç izleyebildiği çok önemli bir yardım maçında bazı taraftarların eski GS' li yeni Chelsea' li oyuncu Drogba' yı her ayağına top geldiğinde ıslıklaması da ilginç. Daha da ilginci Drogba' nın Soma' ya şahsi olarak da 1 milyon Euro yardım yapmış olması. Bu maçların bize gösterdikleri şunlar:
1) Biz aslında futbolu değil, kazanmayı ve yarışmayı seviyoruz.  En sıradan lig maçında bile dolu olan tribünler bu kadar önemli takımların katıldığı yardım maçında dolmuyor.
2) Aslında biz yardım etmeyi de sevmiyoruz. Öyle olmasa çok da pahalı olmayan bilet fiyatlarına rağmen bu kadar az biletli seyirci olmazdı.
3) Biz saygılı olmayı da bilmiyoruz. Saygı duruşunda sessiz kalamıyoruz, yardım maçında bile olumsuz tezahürat yapıp maça ve organizasyona gölge düşürüyoruz.
4) Türkiye' de futbol, büyük sosyal projelerin ve yardım organizasyonlarının gerçekleştirilebileceği bir iklime sahip değil. Tamamen kazanmaya odaklanmış ve rakibini düşman olarak gören insanların çoğunlukta olduğu bir ortam var.
Categories:

0 yorum:

Yorum Gönder

Yorumlar:

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!